طراحی اینترفیس یا محیط نرم افزار فتوشاپ و رنگ های که در زبانه ها و پنل های مختلف استفاده شده به غیر از چند مورد، تماما دارای رنگ خنثی بوده که معمولا از رنگ های آکروماتیک استفاده شده، اما بعضی از کاربران دوست دارند تا رنگ تعدادی از پنل ها و زبانه ها و... بطور اختصاصی تغییر دهند و رنگ مورد علاقه خود را بگذارند.این مقاله به شما نشان خواهیم داد که چطور این کار را انجام دهید. دقت کنید که تغییر رنگ در محیط کار فتوشاپ(در طولانی مدت) باعث خطا چشم و خستگی حین کار می شود.

عناوین مطلب:

تم رنگی در محیط کاربری فتوشاپ

80درصد از رنگ های که در محیط کاربری فتوشاپ استفاده شده از رنگ طوسی است، و این رنگ در 4 گام نوری در پنل ها مشاهده می شود. این رنگ ها در بخش اینترفیس پنجره تنظیمات جنرال هم دیده میشود.

پس هر کدام از پنل های که در نرم افزار فتوشاپ مشاهده میشه، نهایت از 4 گام نوری از رنگ ها استفاده شده که به آن استپ یا لول هم گفته میشه. ما برای تغییر رنگ هر پنل نهایتاً از 4 رنگ میتوانیم استفاده کنیم.

کد های رنگی RGB

قبل از تغییر رنگ تم فتوشاپ باید معادل رنگ های انتخابی خود را یاداشت کنید و این کد شامل سه کد یک تا سه رقمی می باشد.این کد ها باید براساس کد های RGB باشد.

R  مخفف Red یا همان رنگ قرمز، G مخفف رنگ Green  یا همان سبز و B مخفف رنگ Blue یا همان آبی است. ترکیب این سه رنگ با هم تمامی رنگ ها را تشکیل می دهد. رنگ های که انتخاب می کنید میتوانید از color picker فتوشاپ استفاده کنید و مقادیر رنگ کانال قرمز، سبز و آبی را یاداشت کنید و داخل نرم افزار notepad++ وارد کنید.

تغییر رنگ در تم فتوشاپ با نرم افزار

برای تغییر رنگ تم فتوشاپ کافیه که آخرین نسخه نرم افزار notepad++ را نصب کنید و ادامه به آدرس نصب نرم افزار بروید.

به آدرس نصب نرم افزار فتوشاپ بروید C:\Program Files\Adobe\Adobe Photoshop 2022\Required و فایل UIColors را پیدا کنید، اولین کاری که می کنید از آن یک کپی گرفته و نام آن را به  UIColors.Original  تغییر دهید تا از فایل اصلی یک منبع اصلی داشته باشید.

سپس روی فایل UIColors کلیک راست کنید و آن را با نرم افزار notepad++ باز کنید.

برای مثال میخواهید رنگ اسکرول یا زبانه نرم افزار را تغییر دهیم، باید واژه انگلیسی آن را با دستور Ctrl+F پیدا کنیم.

کلید Ctrl+F بزنید و واژه ScrollingListSelectedDefault را سرچ کنید. زیر این عنوان سرچ شده میتوانید 4 دسته از کد های RGB را ببینید که هر کدام از این 4 دسته قابل تغییر است که از رنگ روشن (استفاده شده در اسکرول+نوار شناور+قسمت زیرین زبانه+فلش ها) در آن قسمت قابل تغییر است تا رنگ تیره که چهارمین ردیف است.

به ترتیب این کدها از چپ به راست قرمز، سبز و آبی است که معادل رنگی خود را باید با این اعداد تعویض کنید.

معادل رنگی خود را که برای مثال رنگ زرد است و کد رنگی آن R:255 G:255 B:0 است را جایگزین ردیف سوم یا دوم کنید و فایل را در جای خود ذخیره کنید و نرم افزار فتوشاپ را مجدد راه اندازی کنید.

کدام بخش از Ui نرم افزار را تغییر دهیم؟

برای تغییر رنگ یو آی(Customize The Photoshop Interface Color ) نرم افزار فتوشاپ باید یکسری قوانین هم در نظر داشته باشید که تمامی رنگ ها را عوض نکنید به همین خاطر لیستی تهیه شده که در سطر زیر قابل مشاهده است.سعی کنید که همین مقادیر را تغییر دهید و واژه انگلیسی را در نرم افزار سرچ کنید و آن را تغییر دهید.

WidgetButtonStroke = طرح کلی دکمه های ویجت

WidgetButtonFillPressed = دکمه های ویجت انتخاب شده

WidgetPillStrokeFocused = دکمه‌های ویجت در حالت شناور مشخص می‌شوند

WidgetScrollbarArrows = فلش های کوچک در گوشه نوارهای پیمایش

WidgetScrollbarElevatorFill = همه نوار اسکرول

RulerText = اعداد روی خط کش

ScrollingListSelectedDefault = لایه های انتخاب شده

خلاصه:

تغییر تم رنگی محیط کاری فتوشاپ شاید در اول جذابیت داشته باشد اما هنگامی که بطور طولانی مدت با نرم افزار کار می کنید، چشم شما را خسته کند و حتی ممکن است باعث خطا در خروجی کار شما شود. مخصوصا برای افرادی که کالر کارکشن انجام میدهند.

کپی از متن با رعایت حق تالیف کننده و ذکر منبع حلال است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed