علامت های که در طراحی بسته بندی لوازم آرایشی و بهداشتی می باشد هر کدام یک معنی خاصی دارند که هنگام خرید این لوازم باید به آنها دقت کنید، فرقی ندارد که محصول داخلی را خرید می کنید یا محصولاتی که به صورت وارداتی می باشد.هر کدام از نماد های (آیکون ها) که در بسته بندی محصولات آرایشی است اهمیت بالایی دارد و ما را برای خرید بهتر این اقلام کمک زیادی میکند.در ادامه با این علامت ها و ایکون ها بیشتر آشنا می شویم.

عناوین مطلب:

علامت Ecocert

معنی علامت اکوکرت Ecocert در لوازم آرایشی و بهداشتی این است که تمامی مواد به کار رفته در محصول صد در صد ارگانیک است.اگر فردی هستید که به دنبال یک محصول کاملا طبیعی می باشید، این علامت باید در بسته بندی محصولی که خریداری میکنید وجود داشته باشد. دقت کنید که کلمه Natural یا ایکون آن به این معنی نیست که تمامی محتویات طبیعی است شاید 50 در صد از آن مواد ارگانیک باشد.

علامت Green dot

معنی علامت Green dot  (فلشی که به صورت دایره است) شاید با علامت بازیافت محصول اشتباه گرفته شود اما این علامت یک نشان اروپایی است که در سراسر دنیا آن را به رسمیت می شناسند و معنی آن بازیافت مواد صنعتی برای محصولات مصرفی می باشد که مربوط به فرایند بازیافت آن است .

علامت Moblus loop

معنی علامت  Moblus loop که شبیه به سه فلشی است که به شکل مثلت پشت سر هم چرخیده است، به این معناست که ظروف های پلاستیکی هر محصول نسبت به محصولات دیگر متفاوت است باز هم مربوط به بازیافت است، برای مثال سختی مواد ترکیبی که برای ساخت یک پت که برای گالن روغن موتور یا نگه داری اسید است با موادری که برای ساخت یک تونر آرایشی تولید میشود فرق دارد که این سختی را با اعداد های مختلف در وسط این مثلث نشان می دهند.  برای مثال یکی را با عدد یک و نوشته pet و دیگری را با عدد 6 و نوشته ps.

علامتpao یا period after opening

معنی علامت pao که شبییه به ظرف کرمی است که روی آن یک عدد و حروف m  را نمایش می دهد بدین شکل است که بعد از باز کردن درب کرم یا هر محصولی که علامت در آن درج شده 12 ماه یا 6 ماه فرصت دارید که آن را مصرف کنید، بعد از گذشت این زمان تاریخ مصرف آن تمام می شود که معمولا برای لوازم آرایشی و بهداشتی ارگانیک این عدد نباید بیشتر از 6 باشد چرا که مواد طبیعی خیلی کم پیش می آید که بیشتر از این تاریخ دوام داشته باشد.

علامتpao یا period after opening​

علامت e یا اِی مارک

معنی علامت E-mark که یک e کوچیک در زبان انگلیسی است برای زمانی است که واحد نظارت بر شرکت تولیدی تایید می کند که محصولی که روی بسته بندی آن برای مثال 60 میلی گرم حجم آن را تعریف کرده این 60 میلی گرم واقعی است و معمولا آن را با معادلی مثل fl.oz  نشان می دهد که یک نوع واحد اندازه گیری در کشور های غربی است. برای مثال معادل 60 میلی گرم میشود 1.23 floz.

نماد open flame

معنی علامت open flame  که شبیه به شعله آتش است معمولا در مواد مصرفی اکستنشن ناخن یافت میشود که آن هم بخاطر آستنون یا مواد اشتغال زا در بسته بندی است. این بدان معناست که این بسته باید از حرارت و مواردی همچون به این به دور باشد تا حادثه ساز نشود.

نماد leaping bunny

معنی علامت leaping bunny خرگوشی را نشان می دهد که در حال پرش است، این علامت نشان دهنده این است که محصول مورد نظر بدون تست روی حیوانات تهیه شده که این علامت اهمیت زیادی برای قشر وگان (افرادی که از فرآورده های حیوانی استفاده نمی کنند) و افراد راو وجترین (خام گیاه خواران) بسیار مهم است. البته که این گواهینامه بین اللملی می باشد و فرق آن با علامت های cruelty free و no animal no testedاین است که آن علامت ها انحصاراً برای استرالیا و ایالت متحده امریکا می باشند. جالب است بدانید که شرکت های که علامت  leaping bunnyرا دارند نمی توانند برند های خود را به فروش برسانند و نظارت سالیانه روی آنها انجام می شود و برای دریافت این برند نیاز به اسناد رسمی برای نشان دادن روند تولید دارند.

علامتpeta یا cruelty free و no animal no tested

معنی علامت cruelty free و no tested ni animal و leaping bunny با هم یکی می باشد اما تفاوت های کوچکی با هم دارند، چرا که علامت cruelty free انحصاراً برای ایالات متحده امریکا است که برای دریافت این سرتیفیکشن نیازی اسناد برای اطمینان از تامین کنندگان گرفته نمی شود، می توانند برند خود را واگذار کنند.

علامت no tested ni animal هم برای کشور استرالیا می باشد که همه ای موارد مورد نظر برای دریافت این سرتیفیکیت را همانند علامت پتا را دارد با این تفاوت که می توانند برند خود را به فروش برسانند.

خلاصه:

هنگام خرید لوازم آرایشی و بهداشتی به علامت پشت بسته بندی محصولی که خریداری میکنید دقت کنید چرا خیلی از شرکت های که در کشور چین مستقر هستند این موارد را رعایت نمی کنند و شما با دانستن این مطالب متوجه این موضوع می شود که محصول اصل است یا خیر .

تالیف شده توسط سایت آژانس بالی
کپی از متن با رعایت حق تالیف کننده و ذکر منبع حلال است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed