اسپید پینت در هنر نقاشی یک تکنیک اجرای به حساب می‌آیید. در این روش هنرمند با صرف زمان حداقل، آثار خود را به پایان می‌رساند و خیلی اوقات برای مطالعه و یا مستر اِستادی بسیار مناسب است. در ادامه این مطلب از سایت آژانس بالی شما را کامل با این روش بسیار لذت بخش و حرفه‌ای آشنا خواهیم کرد و یک ویدئو از مراحل شروع تا پایان یک اثر که بصورت دیجیتال اجرا شده را ملاحظه خواهیم کرد.

Speed painting

ویدیو اسپید پینت SPEED PAINT

اسپید پینت SPEED PAINT چیست؟

اسپید پینت(Speed painting) یک تکنیک اجرای با سرعت نسبتاً بالای در هنر نقاشی است که هنرمندان با پروسه انتخاب رنگ از پالت رنگی آن را  آغاز می‌کنند. این تکنیک بطور کلی با اشکال هندسی(گرافیک شیپ‌ها) و انتخاب رنگ که عمدتاً بطور حسی است شروع میشود و با ضرب قلم از کل به کل، طراحی طی می‌شود. برای مثال کُلیت یک پرتره از یک دایره و یک سه گوش تشکیل میشود و هر کدام از اعضای صورت انسان مثل چشم و بینی به خودی خود، یک کُلیت به حساب می‌آیند، روش درست کُل به کُل است و نه کُل به جزء و نه جزء به کُل.

مزایا اسپیدپینت در هنر نقاشی

اسپیدپینت در میان دیجیتال آرتیست‌ها بسیار روش کارآمد و رایجی است، چرا که اگر در مقایسه با هنر آنالوگ قرار بگیرد، برتری بیشتری نسبت به نقاشی آنالوگ یا سنتی دارد.

وقتی از سخت افزارهای گرافیکی مثل پن تبلتها (تبلت‌های گرافیکی که قلم دیجیتال دارند و عملکرد موس را دارند) آی پد یا حتی سنتیک‌ها استفاده می‌کنیم که نقش بوم نقاشی را ایفا می‌کنند، فرایند خشک شدن رنگها دیگر معنا ندارد و هرجا که اشتباهی رخ دهد به راحتی قابل بازگشت و پاک کردن وجود دارد. و نیازی به خرید متریال‌ها یا ابزارهای مختلف نیست.

از طرفی دیگر نیازی به چینش فونداسیون یا پیگیر بندی (پروسه‌های aتاz را ندارند) اصلی نیست و تمام آثار با پروسه رنگ (COLOR) و وَلیو(VALUE) یا نور که از سفید تا سیاه است، پیش می‌رود تا قلم زدن هنرمند از اندازه های بزرگتر به کوچیکتر برسد و با دقت تمام به جزئیات اضافه میشود و در نهایت اثر به پایان می‌رسد. در آخر اضافه می‌کنیم،  افرادی از این روش می‌توانند استفاده کنند که اتصالات در طراحی را آموزش دیده باشند و بتوانند یک تصویر را به روش یک هنرمند ملاحظه کنند و آن را کدگشایی کنند.

چه افرادی از تکنیک اسپیدپینت استفاده می‌کنند؟

اسپیدپینت روشی کاملا حرفه‌ای است که هنرمندان آنالوگ همچون Edgar Degas | Henri de Toulouse-Lautrec و sargent برای فاینال کردن آثار خود از آن استفاده می‌کردند.

هنرمندانی که در عرصه کانسپ آرت (CONCEPT ART) فعالیت دارند از این روش برای MASTER STUDY (مطالعه) و یا حتی دِوِلاپ آثار خود نیز استفاده می‌کنند که میتوان هنرمندانی از جمله : Craig Mullins و Jim Jones را مثال زد.

از چه نرم افزارهای برای اسپیدپینت استفاده کنیم؟

برای نقاشی با تکنیک اسپیدپینت وحی منزل نیست که از چه نرم افزاری استفاده کرد. باید در نظر داشت که شما در ابتدا بایستی نقاشی کردن را بیاموزید و حقیقت این است که نرم افزارها  وسیله‌ای برای نمایش هنر شماست.

بهترین نرم افزار نقاشی دیجیتال برای سیستم عامل ویندوز و مک

درسته است که هنرمند باید مهارت داشته باشد اما کاربری نرم افزارها و امکاناتی که در اختیار شما هنرمندان می‌گذارد نیز مهم است، در حال حاضر بهترین نرم افزار برای نقاشان دیجیتال و کانسپت آرتیست‌ها، نرم افزار شرکت ادوبی یعنی فتوشاپ Adobe Photoshop است که یک نرم افزار مولتی تسکت است (برای هنرمندان مختلف مثل عکاسان، گرافیک دیزاینر‌ها  و … ساخته شده  ).

نرم افزار حرفه‌ای تری که مختص به نقاشی است، نرم افزار کورل پینتر است Corel Painter که با امکانات خیلی بیشتر از فتوشاپ در اختیار هنرمندان قرار گرفته و تمام ابزار های که یک آرتیست به آن نیاز دارد درون این نرم افزار یافت میشود، این دو نرم افزار برای افرادی است که از سیستم عامل مک و ویندوز استفاده میکنند.

بهترین نرم افزار نقاشی دیجیتال برای آی پد پرو

نرم افزار Procreate و Adobe Fresco  دوتا  از بهترین نرم افزار های نقاشی برای سخت افزار های آی پد پرو ها می‌باشد که امکانات بسیار ی در اختیار هنرمندان عرصه دیجیتال قرار داده است.

نتیجه گیری

همانطور که در این وبلاگ آژانس بالی خواندیم، Speed paint بیش از همه فعالیتی است که نیاز به تکنیک و خلاقیت دارد تا بتوان به سرعت و بدون تردید طراحی کرد. قوانین نقاشی و طراحی سنتی را می توان کنار گذاشت. به لطف نرم‌افزارها و تبلت‌های گرافیکی، دیگر نیازی نیست صدها ساعت از وقت خود را در کلاس‌های طراحی بگذرانید تا بر تمام ابزارهای نقاشی تسلط داشته باشید. اکنون شما به همراه تبلت گرافیکی، قلم آن، آی پدها و گوشی های هوشمند میتوانید با داشتن تسلط بر برنامه های گرافیکی یک اثر  با روش اسپید پینت خلق کنید. امیدواریم که از مطالب استفاده مفید داشته باشید، آرزوی موفقیت برای شما.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed