تصویرسازی یا illustration قرن‌هاست که در میان انسان ها وجود داشته این هنر بارها و بارها تغییر پیدا کرده و دگرگون شده اما هیچ وقت در تسخیر تخیل ما ناکام نبوده است، در این وبلاگ از سایت آژانس بالی ما در مورد اینکه تصویرساز کیست؟ برای شما عزیزان توضیحاتی خواهیم داد و در آخر 5 تصویر ساز یا تصویرگر موفق و تاثیرگذار در این صنعت را همراه با آثارشان به شما معرفی خواهیم کرد، همراه ما باشید.

who is illustrator

تصویرساز یا illustrator چه فردی است ؟

تصویر سازیا illustration artist هنرمندی است که تخصص در خوانش متن دارد و می‌تواند با ارائه نمایش بصری که مرتبط با محتوای متن یا روایت است،  ایده های خود را به مخاطب نمایش دهد. این نمایش به شکل یک قاب بصری یا تصویر است.

تصویر سازانی در کار خود موفق هستند که توانایی خواندن یک متن( که میتواند در قالب یک داستان یا یک روایت باشد) را داشته باشند و ایماژ های که در ذهن خود ساختند را با توجه به تکنیک های متنوع بصورت دستی یا دیجیتال پیاده سازی کنند.

ایماژ چیست؟
ایماژ یا image یک کلمه فرانسوی است که امروزه در زبان انگلیسی آن را به معنی تصویر می‌شناسند اما این تعریف ابتدای این کلمه است، ایماژ یعنی نمایش تصویری یا شباهت جسمی که در ذهن انسان شکل می‌گیرد و از قدرت تخیل انسان استفاده می‌کند، زمانی که یک فرد، داستانی را مطالعه می‌کند که تصویری ندارد، با توجه به رواییت کلی، ایماژ های از شخصیت ها و فضاهای که داخل داستان وجود داشته را در ذهن خود تداعی‌ می‌کند که به این تصاویری که با استفاده از قدرت تخیل انسان است را ایماژ می‌گویند.

معرفی 5 تصویرساز معرف تاثیرگذار در جهان

موریس سنداک Maurice Sendak

موریس سنداک که در سال 1928 میلادی در بروکلین متولد شد، اغلب به عنوان خالق برجسته کتاب کودک در قرن بیستم شناخته می شود. سنداک با الهام از توانایی‌های داستان سرایی پدرش، از همان دوران کودکی می دانست که علاقه دارد یک تصویرساز یا تصویرگر باشد. سنداک که در دوران دبیرستان برای کمیک All-American کار می کرد، پس از ملاقات با یک ویراستار در Harper and Brothers وارد صنعت کتاب کودک شد. او در سن 34 سالگی هفت کتاب نوشته و تصویرگری کرده بود (مشهورترین آنها کتاب کجای چیزهای وحشی هستند) و 43 کتاب دیگر را تصویرسازی کرد. سنداک از طریق طراحی سرزمین‌های دوردست که جنبه تاریک‌تری از دوران کودکی را نسبت به بیشتر کتاب‌های معاصر کودکان نشان می‌داد، کل مفهوم کتاب مصور مدرن را هم از نظر زیبایی‌شناختی و هم از نظر روان‌شناختی تغییر داد.

چارلز ام. شولتز  Charles M. Schultz

چارلز ام. شولتز که بیشتر با کمیک استریپ Peanuts شناخته می شود، از دوران کودکی با گذراندن یک دوره کارتون در دوران دبیرستان، اشتیاق خود را دنبال کرد. او کار خود را ابتدا به عنوان یک مربی مدرسه هنر و سپس به عنوان یک کاریکاتوریست آزاد آغاز کرد و در سال 1950 کمیک بادام زمینی Peanuts را ایجاد کرد،  این اثر، یکی از محبوب ‌ترین کمیک استریپ ‌های جهان است. این کمیک استریپ تا سال 2000 بی ‌وقفه تولید شد و سود مالی بسیار زیادی برای شولتس به همراه داشت. رویکرد منحصر به فرد شولتز بر بسیاری از هنرمندان دیگر از جمله بیل واترسون (کالوین و هابز) تأثیر گذاشت که گفت: “هیچ کاریکاتوریستی نیست که از سال 1960 تاکنون کاری انجام داده باشد که بدهی زیادی به شولز نداشته باشد.”

کوئنتین بلیک Quentin Blake

بلیک که در سال 1932 در کنت متولد شد، طراحی را از سنین پایین شروع کرد و در حالی که 16 سال داشت و هنوز در مدرسه بود، شروع به انتشار کاریکاتور در مجله طنز پانچ کرد. بلیک که بیشتر به خاطر همکاری با نویسنده کودکان، رولد دال شناخته می شود، بیش از 300 کتاب را به تصویر کشیده است، از جمله 35 کتاب که خودش نوشته است. سبک ترسیم آزاد و پر هرج و مرج او بلافاصله قابل تشخیص است و همچنان تخیل کودکان در سراسر جهان را به تسخیر خود در می آورد.

هایائو میازاکی Hayao Miyazaki

یکی از هنرمندان برجسته انیمه (فیلم) و مانگا (کمیک) جهان، هایائو میازاکی در طول 40 سال فعالیت حرفه ای خود بر انیماتورها، فیلمسازان و تصویرگران متعددی تأثیر گذاشته است، از جمله کارگردان داستان اسباب بازی، جان لاستر، و خالق Pan’s Labyrinth، Guillermo del Toro. ترکیب انیمه های ژاپنی با سبک های انیمیشن آمریکایی، مناظر خارق العاده دقیق، شخصیت های اصلی زن، و برخورد متفکرانه با موضوعات دشوار، او را به یک نماد فرهنگی تبدیل کرده است. فیلم عجیب و غریب او که در سال 2001 منتشر شد، همچنان پرفروش‌ترین فیلم تمام دوران در ژاپن است و اولین فیلم انیمیشنی بود که برنده جایزه اسکار آمریکا شد.

بئاتریکس پاتر Beatrix Potter

بئاتریکس پاتر که یک ناظر تیزبین طبیعت بود، از حیات وحشی که در تعطیلات دوران کودکی با آنها به اسکاتلند و ناحیه دریاچه برخورد کرد، الهام گرفت و استعدادهای خود را با مطالعه تصویرسازی گیاه شناسی در باغ گیاه شناسی سلطنتی شکوفا کرد. داستان پرفروش کودک او در سال 1901، داستان پیتر خرگوش، الهام گرفته از نامه ای بود که او به فرزندان فرماندار سابقش نوشت و در ابتدا پس از رد شدن توسط هفت ناشر، خود منتشر شد. دنیای پاتر از شخصیت‌های حیوانی جذاب که شباهت واقعی خود را حفظ کردند، بر نسل‌هایی از هنرمندان و نویسندگان از جمله موریس سنداک، ریچارد آدامز و جورج اورول تأثیر گذاشت.

نتیجه گیری

 در این وبلاگ شما با 5 نفر از تاثیرگذارترین تصویرسازان قدیمی و آثار آنها آشنا شدید و همچنین اطلاعات کوچکی راجب آن ها کسب کردید امیدواریم که این وبلاگ برای شما مفید بوده و از آن لذت برده باشید.

5 دیدگاه. Leave new

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed