طراحی بسته بندی و تقویم رومیزی لاکچری​

عنوان ها

ایده طراحی بسته بندی تقویم

شرکت Barg calendar یکی از شرکت‌های قدرتمند تولید سالنامه و سررسید در کشور ایران است. پروژه طراحی تقویم رومیزی از ابتدا تا انتها، یعنی از ایده پردازی، تصویرسازی، طراحی لی‌اوت و… بصورت کامل در این صفحه از سایت آژانس خلاق بالی درج شده است که سعی شده بصورت مختصر روند آن را توضیح دهیم.

Play Video

خلاصه پروژه

پروژه طراحی تقویم رومیزی لاکچری، دومین تجربه ما طراحی ما بود، بنابراین انتظار می‌رفت که از سال گذشته زیباتر و باخلاقیت بیشتری انجام شود. هر ساله طراحی محصولات این شرکت دارای یک بار مفهومی و یک زیبای بصری منحصر به فرد نسبت به باقی شرکتهای رقیب خود می‌باشد. طرحی که سال گذشته برای این شرکت انجام شد با موضوع پدیده بیگ بنگ و ایجاد سیارات بود (نمونه در تصویر زیر). در سال جدید نیز تصمیم گرفتیم بین تصاویر یک وحدت ایجاد کنیم که همانند سال قبل یک مجموعه کامل تشکیل شود.  این وحدت از نظر نور، رنگ، سبک کار و زاویه عکس‌ها و موارد این چنینی که یک مجموعه را تشکیل می‌داد، طراحی گردید.

چالشهای طراحی محصول

ایده‌های زیادی برای طراحی تصاویر تقویم وجود داشت، اما این ایده‌ها باید به 12 تصویر محدود می‌شدند. (نمایش آنها در 12 ماه).

چالش اول:

اولین ایده‌ ما در مورد ستاره‌های زودیاک بود. پس از اجرای یک تصویر، متوجه شدیم که تصاویر جذاب نیستند و سفارش دهنده نیز آن را نپسندیده است.

 چالش دوم:

از ما خواسته شد تا ایده‌ای برای جذاب‌تر کردن بسته بندی تقویم ارائه کنیم که هم کاربردی باشد و هم محصول را ارزشمند کند. منظور آنها از این ایده، گرافیک بسته بندی نبود، منظور سفارش دهنده از ایده جذاب این بود که، پس از بیرون آوردن تقویم از جعبه، مصرف کنندگان بتوانند چیزهایی را با کاغذ بسته بندی بسازند نه اینکه آن را بلا استفاده دور بریزند.

حل چالش اول:

طراح و ایده پرداز پروژه تصمیم گرفت از مفهوم طبیعت استفاده کند. تصاویری که گذر فصل‌ها را نشان می‌دهد. یک وحدت خوب که در تصاویر قابل مشاهده است. سعی کردیم از رنگ کمتری در کار استفاده کنیم و رگه‌های طلایی را در همه عکس‌ها نشان دهیم. این وحدت و هماهنگی در تصاویر 12 ماه از سال، باعث فروش بیشتر محصولات می‌شود، چرا که بیشتر سفارش دهندگان این محصول، شرکت‌های تولیدی و خدماتی هستند که تصاویر خدمات و محصولات خود را جایگیزین این تصاویر می‌کنند و هر چقدر راحتر، تصاویر خود را در آن قاب، تصور کنند، راحت‌تر نیز تصمیم به خرید می‌کنند.

حل چالش دوم:

برای اینکه مصرف کننده بتواند از فضای پشت جعبه و کارتن خالی محصول بی بهره نماند، پایه‌ای طراحی کردیم که ساخت آن نیز بدون دخالت چسب باشد و البته مونتاژ آن هم آسان باشد. از این پایه می‌توان برای نگهداری گوشی موبایل، خودکار و سایر وسایل استفاده کرد.

در انتها ایده‌ای برای پرفروش کردن محصول به آن اضافه کردیم که در سال جدید، تمامی محصولات این شرکت حاوی پادکست‌های آموزشی حرفه‌ای باشد که تمامی توضیحات آن در این صفحه داده شده است. روی نوشته آبی کلیک کنید و نتیجه را ملاحظه کنید (طراحی بسته بندی و طراحی محصول سالنامه).

پست های اخیر

Baly Agency

Baly Agency

آژانس بالی جای است که خلاقیت و عملکرد ارتباط مستقیم با یکدیگر دارند و این امر حرکت روبه جلو دارد. حوزه فعالیت ما در حیطه طراحی بسته بندی، طراحی هویت بصری برند، طراحی وبسایت و تولید انیمیشن است.

تمام پست ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed