Liquid Vape - Identity system concept by Abro

مفهوم رنگ قرمز در طراحی بسته بندی

عنوان ها

رنگ قرمز در بسته بندی مواد غذایی

بسته‌های مواد غذایی در بیشتر اوقات رنگی هستند. این رنگ‌ها ظاهر بسته بندی را زیباتر می‌کنند و همچنین پیامی در مورد غذا به ما می‌دهد. به عنوان مثال، رنگ قرمز اغلب به معنای وجود قند در غذا است. شرکت‌ها دوست دارند از رنگ استفاده کنند تا تشخیص محصولات خود را برای ما آسان کنند. کوکاکولا یکی از نمونه‌های شرکتی است که از رنگ قرمز برای کمک به تشخیص محصول خود استفاده می‌کند.

Chicken Breading Mix Packaging by GayanMH

تاثیر رنگ در بسته بندی و رفتار مشتریان

تحقیقات نشان می دهد که رنگها می‌توانند بر رفتار مشتریان در هنگام خرید تأثیر بگذارند. رنگ‌های مختلف می‌تواند احساسات متفاوتی را در افراد ایجاد کنند. به عنوان مثال، رنگ قرمز باعث ایجاد احساس هیجان در افراد می‌شود، در حالی که رنگ آبی می‌تواند باعث ایجاد احساس آرامش در افراد شود. همچنین مردم در مورد محصولات بر اساس رنگ آنها متفاوت فکر می‌کنند.  رنگ سبز و زرد برای محصولاتی که قرار است مقرون به صرفه و تمیز باشند، مانند اقلام صبحانه و صابون مناسب است واینکه استفاده از رنگ طلایی می‌تواند برای مثال یک رستوران را شیک‌تر و خاص‌تر جلوه دهد.

THREE PACKAGING OF PET FOOD by pro_

تاثیر رنگ در احساسات مخاطب

وقتی مردم رنگ قرمز را می‌بینند، ممکن است به چیزهای خوبی مانند عشق و انرژی فکر کنند، اما ممکن است به چیزهای بدی مانند خطر و اشتباه یا خطا نیز فکر کنند. این می‌تواند بر احساس آنها نسبت به محصولات خاص تأثیر بگذارد. اگر رنگ قرمز در بسته‌بندی غذای ناسالم باشد، ممکن است افراد نسبت به خوردن آن بیشتر احساس گناه کنند تا بسته‌بندی سبز یا آبی. این امر مهم است زیرا رنگ می‌تواند تأثیر زیادی بر احساسات مردم  و تصمیم گیری آنها در مورد انتخاب محصول، داشته باشد.

یافته‌های این مطالعه می‌تواند پیامدهای مهمی برای طراحی بسته‌بندی مواد غذایی و استراتژی‌های بازاریابی داشته باشد، زیرا رنگ عاملی حیاتی در جلب و حفظ توجه مصرف‌کننده است.  علاوه بر این، درک تأثیر رنگ بر رفتار مصرف‌کننده می‌تواند به شرکت‌های مواد غذایی کمک کند تا استراتژی‌های برندسازی و بسته‌بندی مؤثرتری ایجاد کنند که برای مخاطبان هدف آنها جذاب باشد.

نتیجه گیری

در آخر باید گفت که رنگ قرمز دارای دو مفهوم مثبت و منفی است. اغلب با احساس عشق، اشتیاق، قدرت و انرژی همراه است. همچنین تصاویری از خطر، اشتباه، تبعید، تجاوز، خون، جنگ یا آتش را نیز تداعی می‌کند. بنابراین قرمز برای برندهایی که به دنبال موقعیت‌یابی فعال یا هیجان‌انگیز هستند مناسب است و این رنگ برای برندهایی که قصد دارند به‌عنوان یک برند شایسته شناخته شوند مضر است. ما در یکی از طراحی های بسته بندی سفارش‌های سایت بالی از رنگ قرمز برای طراحی بسته بندی کرم چربی سوز استفاده کردیم که نتیجه را می‌توانید با کلیک بر روی نام آن، ملاحظه کنید.

پست های اخیر

Baly Agency

آژانس بالی جای است که خلاقیت و عملکرد ارتباط مستقیم با یکدیگر دارند و این امر حرکت روبه جلو دارد. حوزه فعالیت ما در حیطه طراحی بسته بندی، طراحی هویت بصری برند، طراحی وبسایت و تولید انیمیشن است.

تمام پست ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed